مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی بیومتریال

تبلیغات

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی بیومتریال

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومتریال

 

 

مشاوره انجام پایان نامه بیومتریال در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.مهندسی پزشکی گرایش بیو متریال، برروی تهیه‌ی مواد گوناگون مصنوعی و طبیعی، طراحی روش‌های ساخت و قالب‌گیری نهایی ماده و در نهایت اصلاح مواد برای کاربرد درون بدن در پزشکی صورت می‌گیرد. توسعه‌ انواع مدلهای وسایل پزشکی نیازمند انتخاب، ساخت و آزمایش مواد است. که انتخاب ماده مناسب جهت کاربرد در بدن در این گرایش مطرح می شود.

 

انجام پایان نامه ببومتریال

  1. کنترل رهایش دارو
  2. مهندسی بافت
  3. طراحی و خواص سطحی مواد جهت کاربرد در بدن
  4. بیوسنسور ها
  5. مهندسی پروتئین
  6. کاربرد فلزات در پزشکی
  7. کاربرد سرامیک ها در پزشکی
  8. کاربرد پلیمرها در پزشکی
  9. کاربرد کامپوزیت ها در پزشکی
  10. اصلاح سطح مواد جهت کاربرد در بیومتریال ها
  11. ژن درمانی


برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی بیومکانیک

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیومکانیک

 

 

مشاوره انجام پایان نامه بیومکانیک در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.بیومکانیک، مطالعه ساختار و عملکرد جنبه های مکانیکی سیستم های بیولوژیکی در هر سطحی از اورگانیسم گرفته تا اورگان ها و سلول ها با استفاده از روش های مکانیکی می باشد. واژه بیومکانیک در ابتدای دهه ۱۹۷۰ توسعه یافت، که توصیف کننده استفاده از مهندسی مکانیک در سامانه‌های زیست‌شناسی و مهندسی پزشکی است. بیومکانیک بسیار نزدیک به مهندسی است، چرا که اغلب از علوم مهندسی سنتی برای تحلیلی سیستم های بیولوژیکی استفاده می کند. برخی از کاربردهای مکانیک نیوتنی و علوم مواد می تواند تقریب های صحیحی برای مکانیک برخی از سیستم های بیولوژیکی فراهم کند. مکانیک کاربردی و برخی از رشته های نوین مهندسی مکانیک مثل مکانیک کانتینیوم، تحلیل مکانیزم ها، تحلیل ساختارها، سینماتیک و دینامیک نقش های برجسته ای در مطالعه بیومکانیک ایفاء می کنند.

 

انجام پایان نامه بیومکانیک ورزش در مقطع ارشد و دکتری

در بیومکانیک ورزش، قوانین مکانیک در حرکت انسان به منظور بدست آوردن فهم بهتری از عملکرد ورزشی و کاهش صدمات اعمال می شوند. بیومکانیک ورزش بر استفاده از اصول علمی فیزیک مکانیکی برای درک حرکات بدن انسان و وسایل ورزشی مانند چوب کریکت، چوب هاکی، نیزه و غیره تمرکز می کند. المان های مهندسی مکانیک (مانند استرین گیج ها)، مهدسی برق (مانند فیلترینگ دیجیتال)، مهندسی کامپیوتر (مانند روش های عددی)، آنالیز راه رفتن (صفحات نیرو)، و نوروفیزیولوژی کلینیکی (مانند EMG سطحی) روش های مرسومی هستند که در بیومکانیک ورزش استفاده می شوند.

 

انجام پایان نامه بیومکانیک محیط پیوسته (کانتینیوم)

تحلیل مکانیکی مواد بیولوژیکی و بیوفلوئیدها معمولا با مفاهیم مکانیک محیط پیوسته انجام می شود. این فرض زمانی است که مقیاس های طولی مورد علاقه به سطح ساختار مایکرو موارد نزدیک می شود. یکی از قابل توجه ترین مشخصه های مواد بیولوژیکی، ساختار سلسله مراتبی آنهاست. به عبارت دیگر، ویژگی های مکانیکی این مواد به پدیده های فیزیکی در سطوح مختلف، از سطح مولکولی گرفته تا سطح بافت ها و اندامها بستگی دارد. بیومواد ها در دو گروه، بافت های سخت و نرم طبقه بندی می شوند. تغییر شکل مکانیکی بافت های سخت (مانند چوب، پوسته و استخوان) ممکن است با تئوری کشش خطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. از سوی دیگر، بافت نرم (مثل پوست، تاندون، عضله و غضروف) معمولا تحت تغییرات بزرگ قرار می گیرند و در نتیجه تجزیه و تحلیل آنها به نظریه کرنش محدود و شبیه سازی کامپیوتری بستگی دارد.

 

انجام پایان نامه بیومکانیک / مکانیک بیوفلوئید

مکانیک سیالات بیولوژیکی یا مکانیک بیوفلوئید، مطالعه هر دوی جریانهای گاز و سیالاتی مایع در داخل یا اطراف اورگانیسم های زیستی است. یک مطالعه غالب در مسئله مایع بیوفلوئید، جریان خون در سیستم قلبی عروقی انسان است. تحت شرایط خاص ریاضی، جریان خون را می توان با معادلات ناویر-استوکس مدل سازی کرد. در کل، خون، سیال نیوتنی غیر متراکم در نظر گرفته می شود. با این حال، این فرضیه با در نظر گرفتن جریان رو به جلو در داخل مویرگ ها شکست می خورد.

 

انجام پایان نامه بیومکانیک مقایسه ای

بیومکانیک مقایسه ای، کاربرد بیومکانیک برای اورگانیسم های غیر انسانی است، حال این کاربرد جهت بدست آوردن درک بهتر از انسان ها است یا مربوط به عملکردها، اکولوژی و سازگاری خود ارگانیسم ها است. زمینه های مشترک تحقیقات عبارتند از حرکت حیوانات و تغذیه، از آنجایی که آنها ارتباط قوی با سازگاری ارگانیسم ها دارنئد و خواسته های مکانیکی بالایی را تحمیل می کنند. حرکت حیوانات تظاهرات بسیاری شامل دویدن، پریدن و پرواز دارد. حرکت مستلزم صرف انرژی برای غلبه بر اصطکاک، نیروی درگ، اینرسی، و جاذبه است.

 

انجام پایان نامه بیومکانیک محاسباتی

بیومکانیک محاسباتی، کاربرد ابزارهای محاسباتی مهندسی است، مانند روش المان محدود برای مطالعه مکانیک سیستم های بیولوژیکی. مدل های محاسباتی و شبیه سازی ها برای پیش بینی رابطه بین پارامترهایی است که یا برای تست به صورت تجربی به چالش کشیده می شوند یا برای طراحی آزمایش هایی که زمان و هزینه ها را کاهش می دهند مورد استفاده قرار می گیرند. مدلسازی مکانیکی که از تجزیه و تحلیل المان محدود بهره می برد برای تفسیر مشاهدات آزمایشی رشد سلول های گیاهی جهت درک چگونگی تمایز آنها مورد استفاده قرار گرفته است.



برچسب ها : ,,,,

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری مهندسی پزشکی بیوالکتریک

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیوالکتریک

 

 

مشاوره انجام پایان نامه مهندسی پزشکی بیوالکتریک در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. گرایش بیوالکتریک در مهندسی پزشکی به جنبه الکترونیک و طراحی و ساخت دستگاه های مهندسی پزشکی، همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی خواهد پرداخت. همچنین پردازش سیگنال پزشکی و پردازش تصویر پزشکی از ابزارهای مهم دست متخصصین این گرایش از مهندسی پزشکی برای تشخیص علائم بیماری و طراحی دستگاه می باشند.

 

انجام پایان نامه پردازش سيگنال هاي حياتي در مقطع ارشد و دکتری

همان گونه كه در كلية مباحث پردازش سيگنال مطرح است، بعد از ضبط سيگنال حياتي كه خود نيازمند طراحي و ساخت سخت افزارهاي مناسب و بسيار مطمئن و استفادة بهينه از فن آوري روز است، دو مرحلة پردازشي اصلي لازم است بر روي سيگنال حاصل شده اعمال گردند تا به اهداف نهائي پردازش سيگنال نائل گرديم. غير از مراحل اصلي پردازشي ذکر شده  اصولاً ثبت و آماده‌سازي بعضي از سيگنالهاي حياتي نياز به يك كار محاسباتي اوليه دارد كه استفاده از برخی از روشهاي پردازشي خاص را لازم مي‌نمايد.

 

انجام پایان نامه پردازش تصاوير پزشکي و سيستم هاي تصوير برداري

تصاوير پزشكي با توجه به آنكه وضعيت بدن را به صورت دو بعدي و حتي سه بعدي (بوسيله كامپيوتر) نشان مي‌دهند، يكي از مهمترين وسايل تشخيص براي پزشكان هستند كه همواره بخش عظيمي از تحقيقات را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انجام پایان نامه پردازش صوت و گفتار و طراحي سيستم هاي گفتار درماني و کمک همراه معلولين گفتاري

گفتار يکي از علايم بسيار مهم زيستي است که از هوشمندترين موجود روي زمين، يعني انسان صادر مي‌گردد. با توجه به توسعة وسيع سيستم ‌هاي کامپيوتري و اهميت روزافزون انواع پردازش‌های صوتی و گفتاری در جهان امروز و ارتباط تنگاتنگی که ويژگي‌های گفتار توليد شده با خصوصيات آناتوميک و عصبي دستگاه توليد گفتار و همچنين چگونگي عملکرد سيستم اعصاب مرکزي او دارد، اهميت پرداختن به اين مقولة پرکاربرد مهندسي در دانشکدة مهندسي پزشکي ظاهر مي‌گردد.

 

انجام پایان نامه مدلسازي سيستم هاي بيولوژيک

مطالعه، تحليل و مدلسازي سيستم‌هاي بيولوژيکي در عين اينکه راهگشاي پيشرفت فني و علمی در ديگر شاخه های رشتة مهندسی پزشکی بيوالکتريک مي باشد، به صورت ايده بخشي قوي برای انجام ابداعات در شاخه‌هاي ديگر علوم مهندسي مثل رشتة پردازش سيگنال، مخابرات و کنترل عمل مي‌کند. اهميت اين شاخه از گرايش بيوالکتريک از زيربنائي بودن آن براي ديگر شاخه‌های اين گرايش نشأت مي‌گيرد.

 

انجام پایان نامه طراحي بخش هاي الکترونيکي و کنترل اعضاء و اندام مصنوعي و ساخت وسايل توانبخشي

از بخش های مهم و تخصصی رشتة مهندسي پزشکي بیوالکتریک طراحي و ساخت اندام مصنوعي است. در اين راه علاوه بر تخصص‌های بيومکانيک جهت طراحي و ساخت بخش‌های مکانيکي اندام مصنوعي و بيومواد جهت زیست سازگار ساختن آنها با ويژگي‌ها و حساسيت‌های اندام طبيعي که در مجاورت آنها قرار مي‌گيرند، در مواردي که اندام مصنوعي از نوع فعال هستند، نيازمند مدارات الکتريکي، الکترونيکي و ديجيتالي مي باشند



برچسب ها : ,,,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.